Vanliga frågor och svar gällande Novair Details

Får jag en bra plats gratis om jag har ett läkarintyg?

Tillbaka till toppen

Nej, alla platser bokas och betalas på Novair Details.

Hur fyller jag i mitt bokningsnummer vid inloggning till bokningen på Novair Details?

Tillbaka till toppen

Apollo
På din biljett ser det ut så här: 180227-0132-00. När du skriver in bokningsnumret för att logga in på dessa sidor skall du utelämna bindestrecket, ex. 180227013200.

TUI
På din biljett ser bokningsnumret ut så här: 1W92718-00. När du skriver in bokningsnumret för att logga in på dessa sidor skall du utelämna bindestrecket samt de två sista siffrorna, ex. 1W92718.

Solresor
På din biljett ser bokningsnumret ut så här: 83412. Skriv in hela bokningsnumret när du loggar in.

Ving
På din biljett ser bokningsnumret ut så här: 12730019. Skriv in hela bokningsnumret när du loggar in.

Hur lång tid före avresa kan jag boka mina produkter på Novair Details?

Tillbaka till toppen

 

 

 

 

Novair Details öppnar för köp 240 dagar innan avresa.

Bokningen stänger enligt följande:

  • Köp av uppvaktningspaket – 7 dagar före avresa.
  • Köp av sittplats – 3 dagar före avresa.
  • Köp av plats i lounge – fram till utresa.
  • Köp av extra bagagevikt och sportutrustning – fram till ut- eller hemresa.

Om du precis bokat resa hos din researrangör och din bokning ligger inom denna tidsperiod, så tar det upp till 24 timmar innan ditt bokningsnummer är överfört till Novair Details. Överföringar sker nattetid, så vanligen kan du logga in på Novair Details ca kl 12.00 dagen efter du gjort din resebokning. 

Jag fick inte ange kortnummer eller e-postadress och har inte heller fått något kvitto på bokningen. Är den ok?

Tillbaka till toppen

Vanligast är att köpet inte gått igenom. Vänligen kontakta supporten för Novair Details.

Jag kommer inte åt min bokning, är något fel?

Tillbaka till toppen

 

När du bokat resa hos din researrangör tar det upp till 24 timmar innan ditt bokningsnummer är överfört till Novair Details. Överföringar sker nattetid, så vanligen kan du logga in på Novair Details ca kl 12.00 dagen efter du gjort din resebokning. Novair Details öppnar för köp 240 dagar innan avresa.

Har du nyligen varit inloggad på Novair Details?
Har du precis varit inne på din bokning och loggat ur dig så kan det ta upp till 30 minuter innan du kan logga in dig igen. Vänta och försök igen om en liten stund.

Har du skrivit in ditt bokningsnummer enligt anvisningar?

Apollo
På din biljett ser det ut så här: 180227-0132-00. När du skriver in bokningsnumret för att logga in på dessa sidor skall du utelämna bindestrecket, ex. 180227013200.

TUI
På din biljett ser bokningsnumret ut så här: 1W92718-00. När du skriver in bokningsnumret för att logga in på dessa sidor skall du utelämna bindestrecket samt de två sista siffrorna, ex. 1W92718.

Solresor
På din biljett ser bokningsnumret ut så här: 83412. Skriv in hela bokningsnumret när du loggar in.

Ving
På din biljett ser bokningsnumret ut så här: 12730019. Skriv in hela bokningsnumret när du loggar in.

Övrigt
Om inget av ovan ger svar på vad som kan vara fel, vänligen kontakta support Novair Details.

Hur betalar jag mina köp i Novair Details?

Tillbaka till toppen

Du kan betala med Visa eller MasterCard vid bokningstillfället. Du kan också betala med faktura. Fakturan skickas ut efter avresa till din folkbokföringsadress. Fakturan kan delbetalas om så önskas, räntan ligger då på 19,2 % per år. Vid fakturering tillkommer en aviavgift på 29 kronor och en mindre kreditprövning görs. Här kan du se fullständiga villkor för faktura och kontokredit.

Kan jag byta plats efter att jag bokat och betalat?

Tillbaka till toppen

Efter genomförd bokning och betalning av sittplats kan du inte ändra sittplats via Novair Details hemsida. Vänligen kontakta Novair Details kundsupport för ombokning, administrativ kostnad tillkommer.

 

Kan vi boka en babyvagga?

Tillbaka till toppen

 

Ja, på de flesta av våra flyg kan babyvagga bokas. Dessa platser kan bokas på Novair Details för att garantera sittplats där babyvaggan är placerad. Babyvagga finns på följande platser: 1A, 1B, 2E och 2F. Barnet får väga högst 10 kg och får inte vara över 70 cm långt.

Om jag inte bokar plats är det då garanterat att vi får sitta tillsammans?

Tillbaka till toppen

Naturligtvis försöker vi placera de som har samma bokningsnummer tillsammans, men det finns ingen garanti. Har man inte bokat plats får man veta vilken plats man tilldelats när man checkar in på flygplatsen.

Vad gäller för tvilling/spädbarn under 2 år?

Tillbaka till toppen

Spädbarn ska sitta i vuxen persons knä under flygturen. Flera spädbarn får inte sitta på samma sätesrad. Egen barnstol eller babysits kan medtas och den måste vara placerad i ett eget säte som då bokas genom researrangören. Den maximala storleken på en babysits är: längd 65cm, höjd 45 cm. Det är inte tillåtet för en vuxen passagerare att ha en babystol i knät. Vänligen kontakta din researrangör om du vill boka ett extra säte för ditt spädbarn.

Vad händer om jag avbeställer min resa? Får jag mina pengar tillbaka?

Tillbaka till toppen

Återbetalning av köpt produkt, minus bank- och transaktionsavgifter, sker endast vid avbokning av resa.

Vem ska jag kontakta vid frågor och support?

Tillbaka till toppen

Support och köp via telefon
Tel: +46 8 519 307 77
Email: [email protected]
Öppettider
Måndag - Fredag 09.00 - 16.00
Lördag - Söndag 10.00 - 15.00